המחאה כנגד כשריאל מתרחבת; הורי ילדים בממ"ד: "מונע חינוך תורני"

איתי גדסי 1 Comment on המחאה כנגד כשריאל מתרחבת; הורי ילדים בממ"ד: "מונע חינוך תורני"

אפליה בוטה: לאחר האפליה הקשה כנגד הציבור החרדי ומניעת הקמת ת"ת בעיר. הפעם גם בציבור הדתי לאומי החלה מחאה. עשרות תלמידים ממעלה אדומים לא יפתחו שנת לימודים בשל הנחיית ראש העיר בני כשריאל שנתן הוראה לא להעביר תלמידים ממ"ד לממ"ד תורני. השר פרץ: "חינוך ילדיכם במעלה הראשונה. אבקש מגורמי המקצוע להגיע לפתרון"

ההפגנה במעלה אדומים היום
19:19
30.04.24
נתי קאליש No Comments on מזקני חסידי צאנז: הנגיד שנחבא אל הכלים הלך לעולמו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המאבק בבני כשריאל ראש עיירת 'מעלה אדומים' בשל מלחמתו בהקמת ת"ת חרדי בעיר מתרחבת גם למגזרים נוספים. הבוקר (ראשון) בפתיחת שנת הלימודים, במעלה אדומים יאלצו עשרות תלמידים להמשיך את החופש הגדול בעל כורחם. מדובר בילדים בני המגזר הדתי לאומי. לראשונה החליט ראש העיר לאסור מעבר תלמידים מבתי הספר הממ"ד לבית הספר הממ"ד התורני מעלה התורה אשר נחשב בית ספר כלל אזורי.

היום, גם הפגינו הורי הילדים החרדים בעיר במחאה על אי פתיחת ת"ת לילדיהם בעיר. כפי שכבר דווח מספר פעמים ב'קול חי'. ראש העיר בני כשריאל אינו מוכן לפתוח ת"ת בעיר לעשרות הילדים בני המגזר החרדי. הילדים נאלצים מידי יום להטלטל עד ירושלים, באזורים שכלל אינם מכירים, דבר הפוגע בלימודים וביכולות החברתיות שלהם. לפני מספר ימים פרשה ש"ס מהקואליציה בשל סירובו של ראש העיר לפתור את הבעייה. היום הילדים נשארו ללא תלמוד תורה.

בציבור הדתי-לאומי בעיר לא שתקו על מעשיו של ראש העיר וההורים פנו במכתב לשר החינוך ח"כ הרב רפי פרץ כתבו ההורים בין היתר, "לצערנו ראש העיר החליט לראשונה להתערב ברגל גסה בשיקולים חינוכיים של כל משפחה ומשפחה ולאסור מעבר תלמידים המבקשים לקבל חינוך תורני התואם את אורח חייהם לו הם זכאים על פי אמונתם ועל פי חוק במדינה דמוקרטית".

ההורים הוסיפו וכתבו כי "לאחר בירור מעמיק של ההתערבות התמוהה, נגלה לעינינו בצער ובתדהמה כי הסיבה לפגיעה בחינוך ילדינו הנה בין היתר כי מר כשריאל החליט לנהל מאבק עם משרד החינוך על גב ילדינו וזאת משיקולים כלכליים ומחלוקות נוספות עם משרד החינוך בנושאים שאינם קשורים למעבר הילדים.

עוד נודע לנו כי למר כשריאל הוצעו פתרונות תקציבים שונים לסיוע במעבר הילדים מבלי לפגוע במוסדות החינוך אותם עזבו אך הוא אינו מוכן לדון בדברים עם נציגיו המקצועיים של משרד החינוך עד אשר יקבל מהמשרד את מלוא בקשותיו.

ההורים אף רמזו לקמפיין חסר התקדים המתנהל בימים האחרונים כנגד חינוך יהודי בישראל ע"י גורמים פוליטיים וכתבו: "חינוך ילדינו הוא הדבר היקר ביותר עבורנו ולא נתפשר על כך. איומי קצינת הביקור הסדיר בימים האחרונים בדבר נקיטת צעדים פליליים כנגד הורים לא ירפו את ידינו. בימים בהם מנסים ארגונים רבים לפגוע בחינוך ליהדות ומסורת, מניעת חינוך יהודי תורני מהורים המבקשים זאת מעלה דאגה רבה".

שר החינוך ח"כ רפי פרץ אשר עורב בפרטי המקרה בימים האחרונים ביקש לחזק את ההורים ואף הורה לגורמי המקצוע לחתור לפתרון: "חינוך ילדיכם הוא במעלה ראשונה ואני מעריך אתכם על כך. אבקש מהגורמים הרלוונטיים במשרד לבדוק את העניין בכדי להגיע לפתרון" כתב להורים.

הפגנת הורי הילדים החרדים הבוקר בעיר:

WhatsApp Image 2019-09-01 at 09.46.33 WhatsApp Image 2019-09-01 at 09.46.34(1) WhatsApp Image 2019-09-01 at 09.46.35(1) WhatsApp Image 2019-09-01 at 09.46.35 WhatsApp Image 2019-09-01 at 09.46.36(1) WhatsApp Image 2019-09-01 at 09.46.36 WhatsApp Image 2019-09-01 at 09.46.37



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    נתן: מענין למה במעלה אדומים ש"ס פרשה מהקאוליציה ובבית שמש שגם שם אין מוסדות לימוד לתושבי בר אילן דגל התורה יושבת בקאוליציה של עליזה 'ברוך' מה גם שאם הם יפרשו מהקאוליציה לא תהיה מועצה?!
    פשוט וקל יש כאלה שרצים בשביל הכסא ולא בשביל הציבור ויש כאלה שלא מעניין אותם הכסא אלא הציבור…